Cara Merawat Jangkitan Virus HFMD Dengan Nutriferon Shaklee

Assalamualaikum semua. Lamanya mumy tak tulis blog. Rindu pula dengan u all. Hari ni mumy nak kongsi
pengalaman seorang ibu merawat anaknya yang dijangkiti virus HFMD. U all tau kan apa benda tu. Kalau tak tahu,meh sini mumy cerita sikit. Itu penyakit tangan kaki dan mulut. Haaa...kalau nama ni mesti tau kan? Parents tak boleh buat tak tahu bila anak dah ada simptom penyakit tangan kaki dan mulut ni. Tapi mumy tau parents kat luar sana sangat mengambil berat tentang perkara ni.

Panjangnya mumy berleter. Bila nak cerita pengalaman ibu tu merawat HFMD ni. Ni kisah yang ditulis sendiri oleh ibu tersebut. Mumy tak ada edit satu pun apa yang ditulis olehnya. Semoga apa yang dikongsikan oleh ibu ni menjadi iktibar untuk kita semua. Siapa nama ibu ni? Itu biarlah rahsia. 😊😊😊😊😊

Baiklah ibu ni memang seorang agen Shaklee. Tapi agen yang dah tak aktif. Jadi apa yang ditulis oleh ibu ni tiada langsung niat atau tujuan untuk menjual. Ibu ni cuma nak berkongsi kepada semua,semoga apa yang beliau lalui dan lakukan dapat menjadi iktibar dan pendoman kepada kita.

Ceritanya bermula pada suatu hari di hari sabtu. Anak ibu ni demam. Biasalah kan bila anak demam kita mak bapa ni risaunya sampai ke langit. Ibu ni tak bawa anak dia ke klinik sebab dah ready dengan stok ubat kat rumah. Bagus ibu ni tau sebab sentiasa bersedia dari sebarang kemungkinan.

Bila anak dia tu demam, eh lupa nak bagi tau anak dia tu girl. Jadi bila anak dia tu demam mula tumbuh ruam. Pada mulanya si ibu ni taklah ambil kisah sangat sebab bila demam ruam keluar tu memang perkara biasa. Tapi,ibu tu terus rasa musykil bila ruam-ruam yang tumbuh tu cuma dekat tapak tangan dan kaki. Bahagian lain tak ada. Aduuuhhh...waktu tu si ibu tu tak fikir kan sangat yang anaknya kemungkinan terkena jangkitam HFDM.

Sebab apa ibu tu tak terfikir macam tu? Sebab anak dia tak tinggal nursery pun. Maksudnya tak ada contact dengan mana-mana individu yang membawa penyakit ni. Bila ibu tu check dalam mulut pun ada terutama kat area lelangit. Haaaa...dah berdebar dah waktu tu. Tapi si anak sangat kuat,anak tu dapat makan dengan banyak waktu breakfast. Bijal anak ni sebab tak nak bagi ibu dia risau.

Si ibu ni pun cepat-cepat check. Berita buruknya memang anak dia kena HFMD. Alahai hati ibu mana yang tak sedih kan.

Nak dijadikan cerita,HFDM anak ibu tu tak seteruk pesakit HFDM yang lain dan paling menggembirakan kejap je HFMD anak dia dah sembuh. Alahamdulillah, apa yang ibu tu buat ye? Okey sebenarnya beberapa hari sebelum tu ibu ni ada bagi nutriferon kat anak dia. Bukan setiap hari lah. Tu pun satu pertiga sachet je. Kebetulan bia anak tu demam maka hari-harilah ibu tu bagi.

Apa kaitan nutriferon dengan HFMD ni? Asbab ibu ni ada bagi immuniti booster kat anak dia demam dan HFDM tu tak seteruk pesakit HFDM yang lain. Sekejap je dah sembuh. Memanglah kesembuhan tu dari Allah kan. Tapi nampak tak apa usaha ibu tu? Apa ibu tu buat supaya pertahanan imuniti anak dia kuat?

Yang tu tepuk dada tanya diri masing-masing.

Ibu ni tak nak bagi ubat-ubatan yang kandungan bahan kimia dia sangat tinggi. Orang dewasa pun dapat kesan tak baik,inikan pulak kanak-kanak. Ibu ni nak berikan yang terbaik kepada anak-anak dia. Even doktor sendiri pun tak bagi anak dia antibiotik. Sebab antibiotik tak berkesan untuk lawan virus. Ibu ni cuma mengamalkan cara pemakanan yang terbaik untuk tingkatkan immuniti anak-anak dia melalui supplimen daripada produk yang dia percaya sejak 15 tahun yang lalu.

Apa tujuan mumy share ni? Ini untuk rujukan mumy sendiri dan semoga y all pun dapat mencari ilham untuk meningkatkan lagi kualiti kesihatan u all dan keluarga.

Jumpa lagi dalam sembang kopi yang akan datang ya. Jaga kesihatan dan kecantikan. Beauty is our passion.

Comments

Popular Posts